Odla Kiwi och Basilika

Jag blev hemskickad från jobbet idag. Jag blev illamående och jag kände det som jag höll på att somna där jag satt. Farsad tog in mig på akutrummet och tog blodtryck, mätte syrgasmättnad och tog CRP. Förhöjd sänka och jag blev insatt på penicillin. Och så fick jag åka hem. Jag valde dock att ta chefsläkaren på orden och vänta med penicillin till i morgon, om jag blir försämrad kan jag börja, annars inte.

När Anders var ute och bytte till sommardäck på stora bilen och sen hämtade Hannah & Melvin på simskolan, drog jag ur kärnorna från en kiwi, sköljde av dem och lade på ett papper för att torka. Jag tog också sticklingar från vår basilika som är köpt på ICA för att sätta i jord. Kärnorna från kiwin skall torka några dagar, sedan läggas i jord. Basilikan testar jag bara på ren känsla, så får vi se vad som händer!

Elias hjälpte mig att tömma säcken på lite jord, ner i påsar som han skall få ta med sig till förskolan, för där håller de också på att plantera!

Men ungefär där tog orken slut och nu känner jag att det gör ont i halsen igen, så jag tar några Alvedon och lägger mig i sängen och tittar på vår nya fina taklampa….

Lämna en kommentar